Dionysis Ammolochitis

Τα μέσα και τα έξω της κοινωνικής επιχειρηματικότητας

Όλοι ξέρουμε πως το να έχετε μια επιχείρηση σημαίνει πως πρέπει να κάνετε ότι περνάει από το χέρι σας για να είναι επιτυχημένη.

Σημαίνει επίσης να καθοδηγείτε και να εμπνέετε τους υπαλλήλους σας, να ικανοποιείτε και με το παραπάνω τους πελάτες σας και να διατηρείτε τις καλύτερες συνθήκες στον εργασιακό χώρο, ώστε να επιτυγχάνεται πάντα η μέγιστη παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα.

Παρόλα αυτά σημαίνει επίσης να προσφέρετε και κάτι στην κοινότητα στην οποία δραστηροποιείστε επιχειρηματικά…και σε αυτό το σημείο έρχεται η κοινωνική επιχειρηματικότητα.

Κοινωνική Ευθύνη

Στις μέρες μας είναι πάρα πολύ σημαντικό οι επιχειρήσεις να «ανταποδίδουν» κάτι και οι ιδιοκτήτες μιας επιχείρησης να μεταμορφώνονται σε κοινωνικούς επιχειρηματίες με κάποιο σκοπό. Αυτός είναι, όχι μόνο ένας εξαιρετικός τρόπος για να σας προσέξουν οι δυνητικοί πελάτες, αλλά έχει γίνει πλέον μια προσδοκία η οποία συχνά καθορίζει το αν κάποιος θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει μακροπρόθεσμα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Το ερώτημα είναι τι είναι ένας κοινωνικός επιχειρηματίας και πως μπορείτε να γίνεται κάτι τέτοιο;

Βασικά, οι κοινωνικοί επιχειρηματίες έχουν ως στόχο να απευθύνουν κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα στην κοινωνία, και κυρίως, μέσα στην ίδια τους την κοινότητα. Εντούτοις δεν προσπαθούν να λύσουν από μόνοι τους αυτά τα προβλήματα.

Με την ενεργό τους δράση, στοχεύουν στο να παρακινήσουν τους άλλους να βοηθήσουν να αλλάξει ο τρόπος σκέψεις των ανθρώπων σε μεγαλύτερη κλίμακα. Με τη βοήθεια κοινωνικών εργαλείων, όπως είναι οι πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων μπορεί να δημιουργηθεί ένας τεράστιος αντίκτυπος στο κοινωνικό τοπίο.

Είναι γεννημένοι ηγέτες οι οποίοι είναι ενθουσιώδεις με ότι μπορεί να επιφέρει επιτυχημένες αλλαγές. Χρησιμοποιούν θετικά τις επιχειρηματικές και ηγετικές τους ικανότητες και χρησιμοποιούν τη φυσική τους δημιουργικότητα για να σκεφτούν λύσεις στα – μικρά ή μεγάλα- προβλήματα τις κοινωνίας. Εν ολίγοις κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να κάνουν τη διαφορά.

Έτσι λοιπόν, ενώ είστε προφανώς ένας ήδη επιτυχημένος επιχειρηματίας, μπορεί να αναρωτιέστε αν κάνετε αρκετά για να μεταμορφωθείτε σε έναν κοινωνικό επιχειρηματία που σέβονται όλοι.

Κι ενώ ένας επιχειρηματίας μπορεί να φέρει την καινοτομία και την επανάσταση στο επιλεγμένο του πεδίο, ένας κοινωνικός επιχειρηματίας μπορεί να φέρει την καινοτομία και την επανάσταση στην κοινωνική σφαίρα. Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς επιχειρηματίες, οι κοινωνικοί επιχειρηματίες επιδιώκουν να παράγουν πρωτίστως «κοινωνικές αξίες» απ’ ότι κέρδη. Τα καλά νέα είναι πως αν το κάνετε αυτό, θα ακολουθήσουν και τα κέρδη!

Το να είναι όμως κανείς κοινωνικός επιχειρηματίας και το να παίρνει στα σοβαρά τις δραστηριότητες κοινωνικής ευθύνης της εταιρίας του, είναι κάτι που απαιτεί χρόνο και αφοσίωση από την πλευρά σας. Στην εποχή μας αυτό πρέπει να γίνει μία από τις καθημερινές σας έννοιες. Το κλειδί για να διαχειριστείτε σωστά αυτές τις υπευθυνότητες είναι να βρείτε την κατάλληλη εταιρείας διαχείρισης κτιρίων για να αναλάβει κάποια άλλα κομμάτια της επιχείρησής σας, κυρίως σε ότι αφορά τη συντήρηση και τη λειτουργεία.