Dionysis Ammolochitis

Συνέντευξη στο startup.info: «Κι αυτό θα περάσει…»

Διαβάστε τη συνέντευξή μου στο startup.info σχετικά με την καινοτομία και τον τρόπο με τον οποίο η Manifest αντιμετωπίζει την πανδημία COVID-19.

Το startup.info είναι ένα περιοδικό επιχειρηματιών και καινοτομίας αφιερωμένο στο να ρίχνει φως στο αναπτυσσόμενο οικοσύστημα παγκοσμίως. Έχει 100.000 μηνιαίους αναγνώστες και 30.000 συνδρομητές στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτίο του.

«Κι αυτό θα περάσει…»

Πρώτα απ’ όλα, πώς είστε εσείς και η οικογένειά σας στην περίοδο COVID-19;

Είμαστε όλοι καλά και υγιείς. Η αλήθεια είναι ότι εγώ πέρασα τον ιό πριν από μερικές εβδομάδες και περάσαμε μια περίοδο ανησυχίας, αλλά ευτυχώς με πολύ ελαφριά συμπτώματα, ώστε να μη χρειαστώ τη χορήγηση φαρμάκων ή νοσηλεία. Οπότε εκτός της απομόνωσής μας για 15 ημέρες δεν υπήρχε κανένα άλλο πρόβλημα.

Πείτε μας για εσάς, την καριέρα σας, τον τρόπο με τον οποίο ιδρύσατε ή συμμετείχατε σε αυτήν την εταιρεία.

Στα 23 μου βρέθηκα να εργάζομαι με μια ελληνική εταιρεία Facility Management η οποία δεν είχε καθόλου ποιοτικές υπηρεσίες σε αντίθεση με τις πολυεθνικές εταιρείες Facility Management οι οποίες ναι μεν είχαν ποιοτικές υπηρεσίες αλλά σε πολύ υψηλές τιμές. Εκεί βρήκα τον «χώρο» και δημιούργησα μια ελληνική εταιρεία με στάνταρ πολυεθνικών υπηρεσιών αλλά με χαμηλές τιμές. Αυτός ήταν ο συνδυασμός που μας έφερε στην ηγετική θέση που βρισκόμαστε εδώ και αρκετά χρόνια.

Πώς καινοτομεί η εταιρεία σας;

Καινοτομούμε σε τρία σημεία και όλα έχουν να κάνουν με την άψογη εξυπηρέτηση των πελατών μας.

Α) Έχουμε αναπτύξει το δικό μας FM cloud software με το οποίο δίνουμε ολοκληρωμένη εικόνα των υπηρεσιών που προσφέρονται στους πελάτες μας και με το οποίο μετράμε την ποιότητα των υπηρεσιών και την ταχύτητα της ανταπόκρισής μας στα αιτήματά τους.

Β) Έχουμε αναπτύξει τεχνογνωσία σε όλους τους κλάδους του Facility Management και έχουμε καταφέρει να παρέχουμε πάνω από 14 ξεχωριστές υπηρεσίες με δικά μας μέσα και ανθρώπους, γεγονός το οποίο μας εξασφαλίζει τεράστιο βαθμό ελέγχου καθώς και άμεση ανταπόκριση.

Γ) Έχουμε δημιουργήσει ένα μοναδικό σύστημα εκπαίδευσης για τους πάνω από 800 ανθρώπους μας με αποτέλεσμα να μπορούν να βελτιώνουν συνεχώς τις ικανότητές τους στην εργασία, αποκτώντας έτσι πολλά οφέλη και οι ίδιοι αλλά και οι πελάτες μας.

Πώς επηρεάζει η πανδημία κορωνοϊού τα οικονομικά της επιχείρησής σας;

Το βασικό χαρακτηριστικό της Manifest είναι η ικανότητα για ταχύτητα που έχουμε ως προς την αλλαγή. Όταν ήρθε ο ιός στη χώρα μας, ήμασταν ήδη προετοιμασμένοι για την αντιμετώπισή του σε όλους τους τομείς.

Αυτή η ταχύτητα αλλαγής μάς βοήθησε παρά τις έντονες δυσκολίες να έχουμε μια μεικτή ανάπτυξη στον τζίρο μας περίπου 5-6%, αλλά και να διπλασιάσουμε σχεδόν την κερδοφορία μας.

Παρ’ όλα αυτά βλέποντας τις δυσκολίες που έχει φέρει ο ιός στην αγορά μας, ανησυχούμε και είμαστε σε εγρήγορση για το μέλλον που δείχνει να μην είναι τόσο ευοίωνο.

Έπρεπε να πάρετε δύσκολες επιλογές σχετικά με το ανθρώπινο δυναμικό και ποια είναι τα διδάγματα;

Λόγω του ότι είμαστε μια εταιρεία με καθαρά ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα κι επίσης λόγω της τελικά επιτυχημένης χρονιάς δεν απαιτήθηκε να μειώσουμε σε αριθμό το προσωπικό μας ή τις παροχές τους. Αντιθέτως, προσλάβαμε επιπλέον άτομα και αυξήσαμε τους μισθούς σε κάποιες θέσεις προσπαθώντας να αντισταθμίσουμε το αρνητικό κλίμα που υπάρχει στην ελληνική αγορά. Θέλουμε οι άνθρωποί μας να αισθάνονται ασφαλείς έτσι ώστε να μπορούν να αξιοποιούν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Ευελπιστούμε και το 2021 να είναι μια πετυχημένη χρονιά, διότι το μάθημα που πήραμε από αυτή την κατάσταση συναγερμού σε παγκόσμιο επίπεδο είναι να μην επαναπαυόμαστε ποτέ και να μη μένουμε αδρανείς σε πρωτοφανείς καταστάσεις, αλλά να αναλαμβάνουμε έγκαιρα δράση ώστε να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά.

Πώς εξελίχθηκε το customer relationship management σαςΧρησιμοποιείτε συγκεκριμένα εργαλεία για να είστε αποτελεσματικοί;

Από την πρώτη στιγμή ήμασταν έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε τις ειδικές ανάγκες που προέκυψαν δεδομένης της κατάστασης, καθώς και τις νέες πλέον απαιτήσεις των πελατών μας. Δημιουργήσαμε τάχιστα νέες υπηρεσίες κατά του ιού και μάλιστα τις πιστοποιήσαμε πρώτοι στην Ελλάδα. Θεωρώ ότι ένα από τα μεγάλα οφέλη που θα έχουμε από όλο αυτό θα είναι η ενδυνάμωση των σχέσεών μας με τους πελάτες μας, αφού ήμασταν πάντα εκεί έτοιμοι να τους βοηθούμε και να τροποποιούμε τις υπηρεσίες τους βάσει των νέων αναγκών τους, ακόμη κι αν συχνά ήταν πολύ δύσκολο να επιτευχθεί.

Μήπως επωφεληθήκατε από κρατικές επιχορηγήσεις και αυτό βοήθησε στη διατήρηση της επιχείρησής σας;

Η αλήθεια είναι ότι δε χρειαστήκαμε καμία βοήθεια προς το παρόν. Η ελληνική κυβέρνηση προσφέρει πολύ σημαντική βοήθεια στις επιχειρήσεις που επλήγησαν και είχαν ανάγκη από βοήθεια. Ο κλάδος μας δεν κατατάσσεται σε αυτές αλλά θεωρώ πως είναι ζωτικής σημασίας αυτή η βοήθεια που παρέχεται να συνεχιστεί, διότι πολλοί κλάδοι ουσιαστικά δεν έχουν αντικείμενο αυτή την περίοδο.

Οι τελευταίες σκέψεις σας.

Βαδίζουμε σε αχαρτογράφητα νερά και αυτό από μόνο του φτάνει για να υπάρξει ένα πέπλο αρνητικότητας. Οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται στα όριά τους αφού αισθάνονται ότι βρίσκονται σε συνεχή απειλή της υγείας τους, καθώς και ότι βασικές αρχές των ελευθεριών τους έχουν παραβιαστεί λόγω της κατάστασης.

Εδώ χρειάζεται ομόνοια και ψυχραιμία.
Εδώ πρέπει οι επιχειρήσεις να αγκαλιάσουν τους εργαζομένους και να τους παρέχουν την ασφάλεια που χρειάζονται.
Τώρα πρέπει οι κυβερνήσεις να ακούσουν τους λαούς τους και να λειτουργήσουν με βάση το καλό των ανθρώπων.
Μόνο ένα πράγμα είναι σίγουρο κι αυτό είναι ότι όλο αυτό θα περάσει, καθότι στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού έχουμε ξεπεράσει πολύ χειρότερα προβλήματα.

Κι αυτό θα περάσει, αλλά απαιτείται ψυχραιμία, καμία επανάπαυση και αισιοδοξία.

Δείτε τη συνέντευξη στο startup.info, εδώ: ΠΗΓΗ