Dionysis Ammolochitis

Τι χρειάζετε να γνωρίζετε για την

Στη σημερινή οικονομία οι επιχειρήσεις χρειάζεται να είναι συνεχώς ενημερωμένες, «στην πρώτη γραμμή» και να κινούνται ταχύτερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό τους. Δείτε παρακάτω μερικές χρήσιμες συμβουλές που μπορούν να εξασφαλίσουν την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

• Όταν τα οικονομικά αποτελέσματα είναι μειωμένα, επενδύστε σε διαφήμιση

Το πρώτο πράγμα που κάνουν σχεδόν όλοι οι CEO όταν το budget είναι εκτός είναι να κάνουνε δραστικές μειώσεις σε όλα τα κόστη. Κάποια από τα λάθη που πλήρωσα ακριβά κάποτε ήταν ότι μαζί με όλα τα κόστη αποφάσισα να μειώσω και το marketing, τη διαφήμιση. Ήταν λάθος μου διότι τα πράγματα πήγαν ακόμα χειρότερα και μετά από λίγο χρειάστηκε να δανειστώ χρήματα για να κάνω διαφήμιση, και τότε τα πράγματα πήγανε καλύτερα.

Εάν θα είχα ένα και μόνο κανόνα για άσχημες οικονομικές περιόδους θα ήταν «μην σκέφτεσαι τίποτα άλλο, κάνε διαφήμιση σαν τρελός και ετοιμάσου να παραδώσεις προϊόντα ή υπηρεσίες». Η λογική πίσω από αυτόν τον κανόνα είναι ότι ο πιο ουσιαστικός τρόπος να βελτιώσετε τα νούμερα είναι η αύξηση πωλήσεων, και η σωστή διαφήμιση (μετά από έρευνα) είναι ο πιο εύκολος και σίγουρος τρόπος να γίνετε γνωστοί και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

• Όταν τα οικονομικά αποτελέσματα είναι καλά, μην αλλάζετε τίποτα

Παρόλο που αυτό μπορεί να ακούγεται προφανές, είναι κάτι στο οποίο θα πρέπει να δώσετε μεγάλη σημασία. Στο παρελθόν είχα την τάση να κάνω συνεχείς αλλαγές και να πειραματίζομαι με σκοπό τη βέλτιστη λειτουργία της εταιρείας μου. Η εμπειρία με δίδαξε ότι όταν τα πράγματα πάνε καλά, δεν πρέπει να αλλάζω τίποτα από αυτά που έκανα˙ ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις.

Το μόνο που κάνω είναι να ανακαλύπτω τι ακριβώς έκανα και τα πράγματα πήγαν καλά, και το προσθέτω στις πετυχημένες μου ενέργειες (έχω ένα μπλοκάκι που σημειώνω τις δράσεις που είχαν καλό αποτέλεσμα κι έτσι δεν χρειάζεται να ανακαλύπτω συνεχώς τι πρέπει να κάνω όταν θέλω να έχω ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα που είχα φέρει στο παρελθόν).

• Δημιουργήστε μια ιδανική σκηνή

Πώς θα ήταν όταν θα είχατε πετύχει τους στόχους σας; Ποια θα ήταν μια τέλεια εικόνα για την επιχείρηση σας; Πόσα χρήματα θα θέλατε να βγάζατε; 

“Η ιδανική σκηνή είναι το τελικό αποτέλεσμα των εφικτών στόχων που βάζει ο καθένας”

Βασικά το να γνωρίζει κάποιος πού θέλει να φτάσει είναι το πιο σημαντικό μέρος αυτής της διαδικασίας. Τα άτομα που πετυχαίνουν τους στόχους τους πάντα καταγράφουν την ιδανική σκηνή τους και μετά εντοπίζουν όλες τις αποκλίσεις από αυτήν. Έτσι γνωρίζουν όλα τα θέματα που είναι ενάντια στην ιδανική σκηνή τους και αρχίζουν να χειρίζονται αυτά τα θέματα ένα προς ένα χωρίς εφησυχασμό. Ο εφησυχασμός είναι από τα πιο καταστροφικά συναισθήματα που μπορεί να αισθανθεί κανείς. Εκεί φωλιάζει η πιθανότητα να σταματήσετε να προοδεύετε ως προς την ιδανική σας σκηνή.

• Να ενδιαφέρεστε για το προσωπικό σας

Αυτό είναι το πιο γνωστό και σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνει κάθε επιχειρηματίας αν θέλει να δει την εταιρεία του να ακμάζει. Αν δίνετε προτεραιότητα στο προσωπικό σας κι αυτοί με τη σειρά τους θα δώσουν προτεραιότητα στους πελάτες σας. Να φροντίζετε τους υπαλλήλους σας κάνοντάς τους να αισθάνονται ότι έχουν λόγο, ότι αναγνωρίζεται η δουλειά τους κι ότι με τη συμβολή τους φτάνουν στην επίτευξη των προσωπικών τους στόχων αλλά και στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας.

Δημιουργήστε ένα καλό κλίμα στην εταιρεία, μιλάτε στον ενικό μεταξύ σας, παροτρύνετε τους πάντες να αισθάνονται στην εταιρεία σαν στο σπίτι τους, μην επιτρέπετε να δημιουργούνται εντάσεις. Όλα αυτά και άλλα πολλά θα έδειχναν εμπράκτως ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά για το προσωπικό σας. Κατά τον Αριστοτέλη, τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο ένα κομμάτι της ευτυχίας στον άνθρωπο δημιουργείται και από την επικοινωνία με ευχάριστους φίλους. Όποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για κάποιον άλλο άνθρωπο, θέλει να είναι ευτυχισμένος, σωστά;

 Δημιουργήστε απλές και ξεκάθαρες διαδικασίες

Οι διαδικασίες δείχνουν τον τρόπο που πρέπει να γίνουν τα πράγματα μέσα σε μια επιχείρηση. Η ομάδα σας θα πρέπει να γνωρίζει τον δρόμο που θα πορευθεί. Θα πρέπει να έχει μία συγκεκριμένη κατεύθυνση. 

Ομάδα χωρίς κατεύθυνση είναι σαν αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, σαν πλοίο χωρίς καπετάνιο. Οι κατευθύνσεις δίνονται με τις πολιτικές και τις διαδικασίες κάθε ομάδας. Έτσι, το κάθε μέλος ξέρει ακριβώς τι και πώς πρέπει να το κάνει. 

Όταν δεν υπάρχουν κατευθύνσεις, τότε δημιουργείται «αυξημένη κίνηση» στην εταιρεία, δηλαδή ο χρόνος διεκπεραίωσης μιας εργασίας αυξάνεται τρομακτικά με επιπτώσεις την κόπωση και τη σύγχυση των ανθρώπων.  

Διαδικασίες δημιουργούνται για να δώσουν ακριβείς οδηγίες για το πώς γίνονται τα πράγματα, για να περιγράψουν πετυχημένες ενέργειες του παρελθόντος και για να ξεκαθαρίσουν ποιος κάνει τι. Πολιτικές δημιουργούνται για να βάζουν τάξη, για να αυξάνουν την ταχύτητα διεκπεραίωσης και για να εγκαθιδρύονται συμφωνίες μεταξύ της ομάδας.

• Ασχοληθείτε μόνο με την πραγματική δουλειά σας

Από προσωπική εμπειρία έχω διαπιστώσει ότι ακόμα πολλές εταιρείες ασχολούνται με θέματα που δεν έχουν να κάνουν άμεσα με την πραγματική δουλειά τους.

Σπαταλάνε τους πόρους τους για μη παραγωγικές εργασίες, οι οποίες δεν τους φέρνουν έσοδα και δημιουργούν πολυπλοκότητα και έξοδα στους μηχανισμούς τους. Αντιγράψτε τις μεγάλες εταιρείες, δώστε σε εξωτερικούς συνεργάτες ότι δεν σας φέρνει έσοδα, απαλλαγείτε από βαρίδια που σας αποπροσανατολίζουν από τον στόχο σας.

Για παράδειγμα, πολλές εταιρείες, πέρα από το δικό τους έργο, έχουν αναλάβει και το μεγάλο έργο συντήρησης των κτηριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας τους.

Αν θέλετε να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο στους πελάτες, τους υπαλλήλους σας και στη δική σας παραγωγή, είναι πολύ καλή ιδέα να επενδύσετε σε μία εταιρεία διαχείρισης εγκαταστάσεων, όπως η Manifest. Η εταιρεία μας αναλαμβάνει όλες τις ευθύνες που αφορούν τη συντήρηση και τη λειτουργεία των εγκαταστάσεων σας έτσι ώστε να μην έχετε καμία έγνοια όσον αφορά την εύρυθμη λειτουργία τους. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, πιστέψτε με.

Εν κατακλείδι, ακόμα και σε καιρούς κρίσης κάποιες εταιρείες συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Δεν υπάρχουν μυστικά ή ειδικές ενέργειες, απλώς λειτουργούν με τους απλούς κανόνες της λογικής. Το αγαπημένο μου χόμπι είναι να ανακαλύπτω και να αντιγράφω (εάν μπορώ, αναβαθμίζοντας) όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που κάνουν τις εταιρείες να αναπτύσσονται.

Εάν ήθελα να δώσω έναν τίτλο σε όλα αυτά που ανακαλύπτω θα ήταν “Χρησιμοποιήστε την κοινή λογική”. Δεν απαιτείται να κάνετε καμία τρομερή καινοτομία για να έχετε ανάπτυξη, απλώς κάντε τα αυτονόητα, αυτά που αναμένουν οι άλλοι (αυτοί στους οποίους απευθύνεστε) από εσάς και η ανάπτυξη είναι δεδομένη.

Share this post: 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on print
Print

In order to ensure the smooth operation of the site and to improve my services, the website stores a small number of files (cookies) on your computer. How do I use them? Learn more here Learn more here | Privacy Policy

Mε σκοπό να διασφαλίσω την ομαλή λειτουργία χρήσης του site και να βελτιώσω τις υπηρεσίες μου, η ιστοσελίδα αποθηκεύει ένα μικρό αριθμό αρχείων (cookies) λειτουργικότητας στον υπολογιστή σας. Πως τα χρησιμοποιώ; Μάθετε εδώ περισσότερα | Πολιτική Απορρήτου