Προσφέροντας Εμπειρία: Μια Ιστορία από το Πήλιο

Φέτος το καλοκαίρι λόγω της εγκυμονούσας συζύγου μου, αποφασίσαμε να πάμε ήσυχες  διακοπές στο βουνό.

Επιλέξαμε λοιπόν με συνοπτικές διαδικασίες το Πήλιο, που συνδυάζει και βουνό αλλά και θάλασσα. Βρήκα λοιπόν έναν διαθέσιμο ξενώνα στην Τσαγκαράδα που δεν τον γνώριζα αλλά που είχε πολύ καλές κριτικές.

Κάπως έτσι ξεκινήσαμε και υστέρα από κάποιες ώρες ταξίδι βρεθήκαμε επιτέλους στη δροσερή και μαγευτική Τσαγκαράδα. Καθώς το GPS μάς οδηγούσε μέσα από κάτι χωματόδρομους μέσα στο δάσος, η περιέργειά μας για το μέρος αυξανόταν. Και τελικά φτάσαμε στο «Αμανίτα». Ένας ξενώνας βγαλμένος από παραμύθι, με παραδοσιακά πέτρινα οικήματα, με το μποστάνι γεμάτο με οπωροφόρα δέντρα, λαχανικά και βότανα, με καθαρό αέρα γεμάτο με μυρωδιές αγρού. Βρεθήκαμε λοιπόν περιστοιχισμένοι από καστανιές, πλατάνια και διάφορα άλλα δέντρα του βουνού των Κενταύρων ενώ μπροστά μας στο φόντο απλωνόταν η θάλασσα του Αιγαίου.

Και αφού σας περιέγραψα την τοποθεσία, ήρθε η ώρα να σας αποκαλύψω αυτό που καθιστά το «Αμανίτα» μοναδικό – η γαστρονομική εμπειρία του πρωϊνού!

Για να καλύψω πλήρως αυτό το κεφάλαιο θα πρέπει ν’ αναφερθώ στον ιδιοκτήτη κ. Φιλάρετο Ψημμένο, τροφοσυλλέκτη, συγγραφέα, μανιταροσυλλέκτη και με πολλές άλλες ιδιότητες, ο οποίος μαζί με την οικογένειά του έκαναν τις διακοπές μας αξέχαστες.

Αυτός ο άνθρωπος προσφέρει ένα πρωϊνό, βγαλμένο στην κυριολεξία από τον κήπο του. Με αυτά που παράγει ο ίδιος, και σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς, μαζί με τη γυναίκα του δημιουργούν ένα τερψιλαρύγγιο πρόγευμα με παραδοσιακές πίτες της Θεσσαλίας, σπιτικές μαρμελάδες, σπιτικά γλυκά, σαλάτες με φτέρη, χωριάτικα αβγουλάκια και πολλά άλλα. Σίγουρα ο λόγος είναι ένα πολύ πεζό μέσο για να σας μεταφέρει το συναίσθημα που βιώσαμε μένοντας στον ξενώνα του κ. Φιλάρετου και της οικογένειάς του.

Αλλά αυτό που έχει σημασία και θέλω να αναφερθώ είναι η έννοια της εμπειρίας.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι άνθρωποι λατρεύουν τα ταξίδια; Σκεφτήκατε ποτέ γιατί κάποια μέρη και κάποιοι άνθρωποι μας μένουν αξέχαστα ενώ άλλα περνάνε φευγαλέα από τη σκέψη μας χωρίς όμως να τη στιγματίσουν; Τι είναι αυτό που στ’ αλήθεια ψάχνουν οι άνθρωποι μακριά από το σπίτι, μακριά από τα συνηθισμένα;

Αυτό λοιπόν που θα σε κάνει να ξοδέψεις πολλά χρήματα, να ταξιδέψεις πολλά χιλιόμετρα, να κουραστείς, να πας στο άγνωστο -και συν τοις άλλοις να μη σε νοιάξει που ξόδεψες χρήματα και χρόνο, αλλά να το χαρείς κιόλας- είναι η υπόσχεση της  εμπειρίας.

Αυτό όμως δεν είναι απλώς ένα ρομαντικό άρθρο για τα ταξίδια αλλά στ’ αλήθεια είναι κάτι που μπορεί να βρει εφαρμογή στην καθημερινή εργασία καθενός μας.

Αυτό που ψάχνει ο καθένας μας ως ανταλλαγή για τα χρήματα που ανταλλάσσει είναι η εμπειρία, είτε αυτή προέρχεται από προϊόντα είτε από υπηρεσίες. Αυτό που αποκαλούμε «εμπειρία» στ’ αλήθεια σ’ αυτό το περιεχόμενο σημαίνει το να βιώνει κάποιος κάτι το οποίο θεωρεί αξιόλογο και ότι του προσφέρει κάτι το οποίο του δημιουργεί πρωτόγνωρα θετικά συναισθήματα.

Όταν δίνεις τα χρήματα σου κάπου αναμένεις να λάβεις τα καλύτερα αντιπροσωπευτικά δείγματα αυτού.

Τώρα το ίδιο συμβαίνει και σε μια δουλειά, είτε διευθύνετε εστιατόριο, είτε είστε υπάλληλος σε ιδιωτική εταιρεία, είτε έχετε ένα κατάστημα. Ο πελάτης αναμένει να βιώσει ένα ωραίο αποτέλεσμα από την αλληλεπίδρασή του μαζί σας. Εάν μπορείτε να προσφέρετε και κάτι πρωτότυπο, ακόμα καλύτερα. Παρ’ όλα αυτά ακόμη και το να ακούσετε προσεκτικά αυτό που ζητάει, να είστε ειλικρινείς μαζί του και να του παραδώσετε αυτό που ζήτησε θα είναι κάτι «πρωτότυπο», καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις υστερούν ακόμη και σ’ αυτά.

Αγαπημένοι μου φίλοι, καθώς οι καιροί αλλάζουν, το να ανταλλάσσετε αυτό που προσφέρετε χωρίς να δημιουργείτε την αίσθηση της εμπειρίας στους πελάτες σας θα σας κάνει να μείνετε πίσω. Όλες οι μεγάλες και οργανωμένες εταιρείες ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με αυτό το θέμα, δηλαδή το να δημιουργούν εμπειρίες για τους πελάτες τους και έτσι να εξασφαλίζουν θετικές κριτικές. Λάβετε υπόψη σας πως πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι τρεις στους τέσσερις καταναλωτές προτίθενται να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα σε εταιρείες με καλές κριτικές και επίσης για να αντισταθμιστεί μια αρνητική κριτική χρειάζονται δώδεκα θετικές.

Πώς θα καταφέρετε λοιπόν να προσφέρετε εμπειρία στους πελάτες σας;

1ον: Αυξήστε τον έλεγχο στην επιχείρηση σας, ωθήστε τους συνεργάτες σας σε επίπεδα εξυπηρέτησης που ποτέ δεν θα πίστευαν ότι μπορούσαν να φτάσουν.

2ον: Πείτε στον κόσμο για ποιον λόγο είστε καταπληκτικοί και συνάμα οι καλύτεροι, στη συνέχεια παραδώστε ό,τι υποσχεθήκατε και κάτι παραπάνω. Μόλις επινοήσατε ένα κίνητρο για να φτάσετε σε υψηλότερα επίπεδα αποδοτικότητας.

3ον : Συνεργαστείτε με παθιασμένους ανθρώπους, με επαγγελματίες που λατρεύουν τη δουλειά τους και δεν την βλέπουν σαν «δουλειά». Αν νομίζετε πως δεν υπάρχουν, κάνετε λάθος˙ είναι σπάνιοι, αλλά υπάρχουν, και το πιο πιθανό είναι να αναζητούν μια παθιασμένη ομάδα στην οποία να προσθέσουν τη δυναμική τους.

4ον : Επιμείνετε μέχρι τέλους, μέχρι να φτάσετε ή και να ξεπεράσετε τα επίπεδα εξυπηρέτησης που επιθυμείτε. Ο βαθμός της επιτυχίας που θα σημειώσετε θα είναι αντίστοιχος με το πόσο επιμένετε κατά τη δύσκολη περίοδο.

Κλείνοντας θα σας πω ότι πότε δεν έχω μείνει ικανοποιημένος από την εξυπηρέτηση των δικών μου πελατών, και πάντα σκέφτομαι και αναζητώ τρόπους να γίνω καλύτερος και αποδοτικότερος. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν ικανοποιούμαι με την πρόοδο που κάνουμε, αλλά ότι δεν εφησυχάζω ποτέ, ειδικά για τόσο σημαντικά θέματα.

Σας εύχομαι μια καλή και παραγωγική περίοδο.